anjung setiawangsa Headline Animator


Tuesday, December 1, 2009

AKHIRNYA MENGAKU JUGA DIA

Datuk Seri Nazri Aziz mengumumkan hari ini bahawa kabinet telah bersetuju untuk merombak semula Biro Tata Negara (BTN) ekoran tekanan yang meningkat supaya program itu dihentikan, yang mana ia dilihat oleh banyak pihak sebagai alat untuk menyebarkan propaganda perkauman.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu menyatakan bahawa Ketua Setiausaha Negara telah diarahkan untuk melakukan perubahan BTN.

Nazri, yang bercakap di lobi Parlimen hari ini, menyatakan mesyuarat kabinet yang baru lalu mengesahkan untuk menghapuskan ko-kurikulum BTN yang menurut beberapa pemimpin kerajaan, termasuk Perdana Menteri sendiri, melihat ia sebagai destruktif dan bersifat perkauman.

“Kita bersrtuju untuk merombak semula BTN kerana ko-kurikulunnya bertentangan dengan konsep 1Malaysia Datuk Seri Najib Razak,” tambahnya.

Kerajaan Selangor minggu lalu memutuskan untuk melarang kakitangannya dan pelajar di pusat pengajian tinggi miliknya daripada menyertai sebarang program anjuran biro bawah Jabatan Perdana Menteri itu.

Ia berhujah program BTN menyebarkan sentimen perkauman dan menyuntik kepentingan politik BN dalam program-programmnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...