anjung setiawangsa Headline Animator


Friday, December 4, 2009

Esok genap sebulan.. sampai bila nak di umumkan lagi?



Esok 5 Disember 2009 genap lah sebulan Keputusan Mahkamah Persekutuan mengenai siapa MB Perak yang sah di tangguhkan? Seingat aku, semasa 5 November 2009, Hakim pada hari itu berkeras hendak menamatkan perbicaraan pada hari itu juga walaupun hingga lewat petang pun xapa.

Tapi ditangguhkan juga akhirnya. Tapi kenapa sampai sekarang masih belum buat keputusan? Aku selaku rakyat negeri Perak mahukan MB yang benar2 sah, MB yang benar2 dan patut berada di Pentadbiran Negeri Perak ini. Aku Pasti ramai lagi rakyat Perak termasuk pengundi atas pagar yang berfikiran sebegini. Yang akan menyokong MB Haram sekarang ni, hanyalah ahli2 setia UMNO sahaja.

Tidakkah Mahkamah Persekutuan merasakan kes ini terlalu besar untuk ditangguhkan begitu lama. Dan cukup besar kesannya andai keputusan yang salah dibuat. Ia akan melibatkan banyak kesan yang buruk andai terlalu lama di tangguhkan. Kerajaan di Perak sekarang ini umpama terumbang ambing selagi MB yang sah belum diputuskan. Pelabur2 susah nak membuat keputusan untuk melabur di negeri Perak tercinta kami. Dan kami rakyat Perak akan menerima kesan dan tempiasnya.

Salah satu kesan sudah kelihatan, PAFA atau Persatuan Bola Sepak Perak. Berlaku paksa memaksa untuk presiden yang asal melepaskan jawatannya, sedangkan ia telah dipilih secara sah melaui AGM. Dan kerajaan perampas xmahu memberi kerjasama pada awalnya untuk membantu sehingga lah pada saat2 terakhir baru hendak membantu.. Tidakkah Terumbang ambing salah satu organisasi milik kerajaan dan negeri Perak? Pemain-pemain mula membawa diri kerana situasi yang tidak menentu ini.

Banyak lagi yang boleh berlaku seandainya keputusan siapa MB yang sah terus ditangguhkan. KAMI RAKYAT PERAK MOHON MAHKAMAH PERSEKUTUAN SUAPAYA CEPAT DAN TEPAT DALAM MENILAI SEBAIK2NYA KES INI SUPAYA KEPUTUSANNYA DAPAT SEGERA DIUMUMKAN.Hakim2, beringatlah.. Job Position anda sudah diterangkan oleh Allah. Sebelah kaki hakim itu berada dineraka dan sebelah lagi di syurga.. Andai betul dan adil keputusan kamu.. Insyaallah, Allah akan memelihara pekerjaan dan diri kamu dan rakyat akan mendoakan kamu semua hakim2 yang adil itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...