anjung setiawangsa Headline Animator


Tuesday, December 1, 2009

LAGI DEMO DI NEGERI PR .....MERIAH...MERIAH...




Beratus-ratus penyokong Umno mengadakan bantahan terhadap Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung hasratnya untuk berdoa memburukkan perdana menteri dan parti itu.

Mereka berkumpul kira-kira sejam bermula 10 pagi tadi di depan kompleks pentadbiran kerajaan Kota Darul Naim, yang menempatkan pejabat menteri besar, untuk menyerahkan memorandum kepada setiausaha pemimpin PAS itu Annual Bakri Haron.

Memorandum itu mendesak Nik Abdul Aziz memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Razak dan juga menggesa mursyidul am PAS meletakkan jawatannya. 

Dikepalai timbalan ketua bahagian Umno Pasir Mas, Che Johan Che Pa, kumpulan penunjuk perasaan itu melaungkan desakan agar Nik Abdul Aziz melepaskan jawatan menteri besar, selain kain rentang yang membuat tuntutan yang sama.

Tokoh PAS itu membuat ugutan berdoa laknat itu sebagai reaksi kerajaan pusat yang enggan memberi royalti minyak kepada Kelantan, sebaliknya membayar wang ehsan kira-kira RM1 bilion.

Nik Abdul Aziz kemudian menjelaskan bahawa doa yang dimaksudkan itu hanya meminta Allah memperbetulkan fikiran Najib iaitu memberikan royalti gas dan petrol kepada negeri tersebut.

Malam tadi Pemuda PAS Kelantan membuat aduan polis apabila tercetus ura-ura satu perhimpunan akan diadakan di situ yang dikatakan anjuran kumpulan yang dikenali Jemaah Prihatin Rakyat Kelantan.

Rancangan mengadakan demonstrasi itu disebarkan melalui mesej SMS mulai semalam, lapor media rasmi parti itu Harakahdaily.net.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...