anjung setiawangsa Headline Animator


Wednesday, May 13, 2009

SIAPA YANG TAK MAHU?

MCA, GERAKAN MAHU PILIHANRAYA DIADAKAN DI PERAK – mkini

As the imbroglio in Perak grows messier with each passing day, Barisan Nasional leaders are also growing weary and some agree with Pakatan Rakyat’s demand for a fresh polls.

MCA deputy president Dr Chua Soi Lek noted that there are three ways to end the stalemate - the court, the state assembly and elections.

Personally, the former health minister felt that a fresh polls is the best remedy.

“Let the rakyat decide, and once and for all, we resolve this problem which is not doing anybody any good,” he said in a posting on his blog.

Echoing a similar view, Gerakan secretary-general Teng Chang Yeow called on the BN leadership to "explore and seek political solutions rather than pursuing legal recourse only".

AJK PUSAT GERAKAN DAN GERAKAN MUDA SELANGOR JUGA SOKONG

Pemimpin komponen Barisan Nasional (BN) yang juga Jawatankuasa Pusat Parti Gerakan, Dr Hsu Dar Ren (gambar bawah kanan) menggesa BN bersama-sama Pakatan Rakyat (PR) mengakhiri kemelut politik negeri Perak dengan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN).


http://www.buletinonline.net/images/stories/berita4/hsudarren-1282.jpgBeliau berkata sudah terlalu banyak kerosakan yang terpaksa ditanggung oleh rakyat dan pilihanraya negeri sahaja yang dapat menyelesaikannya.

“Ia bukan lagi perkara siapa yang benar atau siapa yang salah, keputusan siapa yang berhak menubuhkan kerajaan seharusnya tidak lagi dibuat di mahkamah, tetapi lebih baik diputuskan oleh rakayat Perak sendiri, balik kepada prinsip asas demokrasi,”katanya dalam satu kenyataan kepada pihak media.

Kenyataan Dr Hsu Dar Ren tersebut disokong oleh Gerakan Muda Parti Gerakan negeri Selangor.

Ketua Biro Penerangannya, Delren Terrence Douglas yang mewakili seluruh pemuda Gerakan Selangor berkata hanya pembubaran DUN Perak sahaja yang dapat merungkai situasi semasa di negeri Perak.

Melalui kenyataan yang dikeluarkan semalam, Gerakan Muda Selangor berkata walaupun Gerakan adalah komponen BN mereka menyarankan agar rakyat Perak diberikan hak untuk memilih pemimpin yang mereka mahukan.

SERAH KEPADA RAKYAT PILIH KERAJAAN PERAK KATA SUHAKAM - Mkini

Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) berpendapat bahawa krisis politik di Perak mungkin tidak dapat diselesaikan melainkan kuasa itu diberikan semula kepada rakyat.

“Mungkin sudah tiba masanya untuk rakyat di Perak diberikan peluang untuk menggunakan hak mereka sekali lagi untuk memilih kerajaan pilihannya, iaitu hak asasi manusia,” kata Pengerusi Suhakam Abu Talib Osman.

Jadi.....yang ingin kita tanyakan siapa yang tidak mahu adakan pilihanraya ini? Kalau Nelson Mandela dan Gandhi ada kat Perak agak-agaknya dia setuju tak adakan pilihanraya ni?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...